Aktuality
29. 3. 2022
Do Pardubického kraje přibyde nová Tatrovka. Sestavili ji žáci střední školy
Pardubický kraj zakoupil nové vozidlo Tatra Phoenix pro Správu a údržbu silnic Pardubického kraje. Vůz však nebyl zkompletován v Kopřivnici, složili jej žáci Střední školy automobilní Holice. Díky projektu Tatra do škol se tak mohli seznámit s nejnovější technikou a složit si opravdu originální skládačku.
23. 3. 2022
Proč jsou u nás po zimě pokaždé rozbité silnice?
Na webu Portál řidiče vyšel článek o tom, proč jsou u nás po zimě pokaždé rozbité silnice.
20. 3. 2022
Jak probíhá údržba silničářské techniky?
Na webu Portál řidiče vyšel článek o tom, jak probíhá údržba silničářské techniky.
18. 3. 2022
Výtvarná soutěž - Zdravá a nemocná příroda Pardubického kraje 2021
Projekt Zdravá a nemocná příroda Pardubického kraje vyvrcholil slavnostním předáním cen. Výherci jsou vyhlášeni a ceny rozdány.
16. 3. 2022
Chrudimské cestmistrovství zaplnily stovky dětských návštěvníků
Neustálé troubení klaksonů silničářských strojů prolínané nadšeným hlaholem stovek dětí se v polovině března ozývalo z areálu chrudimského cestmistrovství Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Za zdejšími cestáři dorazily děti z mateřských školek z blízkého i vzdáleného okolí. Přilákal je už jedenáctý ročník oblíbeného dne otevřených dveří nazvaný Mladí cestáři.
16. 3. 2022
Hřebečský tunel projde opravou
Pardubický kraj z hlediska členitosti se skládá ze dvou typů terénního uspořádání. Je to polabská nížina a rovina kolem dalších řek, které jsou v Pardubickém kraji. Nacházejí se tady střední polohy kopců a hor nadmořské výšky. Ty se nacházejí v regionu kolem Hlinska, Poličky, Lanškrouna, Žamberku a Ústí nad Orlicí. Zde nadmořská výška dosahuje rozmezí od 300 do 600 metrů nad mořem, kde je ještě silniční síť. Reliéf krajiny umožňuje vedení silnic, který neklade vysoké nároky na pořizování tunelových staveb jako je tomu například ve Švýcarsku.
16. 3. 2022
Věděli jste, že o silnice se starají i externisté?
Na webu Portál řidiče vyšel článek o tom, jak se dokonce i externisté starají o silnice.
15. 3. 2022
Mladí cestáři z mateřských škol se opět sešli v Chrudimi
Na webu Portál řidiče vyšel článek o tom, jak se mladí cestáři z mateřských škol se opět sešli v Chrudimi.
14. 3. 2022
Jak dokáže jeden kamion zablokovat dopravu
Na webu Portál řidiče vyšel článek o tom, jak dokáže jeden kamion zablokovat dopravu.
10. 3. 2022
Podívejte se, jak se opravují silnice v zimě
Na webu Portál řidiče se můžete podívat na to, jak se opravují silnice v zimě.
8. 3. 2022
Kraj chce při opravách silnic rozšiřovat 5G síť
Když už se jednou něco dělá, mělo by se to udělat pořádně a všechno. Takovou filozofii na silnicích vyznává Pardubický kraj, který se ji snaží naplňovat třeba při rekonstrukcích silnic v obcích. S nimi sdružuje investice, takže rozkopaná silnice při opravě se rovnou využije pro práci na obecních inženýrských sítích. Tím se významně šetří nejen finanční prostředky, ale také nervy řidičů a obyvatel přilehlých nemovitostí z opakovaných uzavírek. Nyní se Pardubický kraj posunul na ještě vyšší úroveň. Práce na silnicích využije k rozšíření 5G sítí, a to jako první region v republice.
8. 3. 2022
Z hlediska zimní údržby byl loňský rok rekordní
Rekordní. Takový přívlastek si alespoň z pohledu účetnictví ponese zimní údržba silnic v Pardubickém kraji za rok 2021. Pokud se sečte částka, kterou bylo nutné vynaložit na zabezpečení sjízdnosti silnic II. a III. třídy v regionu v prvních a následně závěrečných měsících roku, přesáhne suma všechny dosavadní. „Podepsalo se na tom několik vlivů, od zdražení materiálů, přes nutná opatření v souvislosti s pandemií covidu, až po zdražení lidských zdrojů a energií,“ vysvětluje 1. náměstek hejtmana Pardubického kraje odpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš.