Oprava výtluků asfaltových ploch a komunikací
Nabízíme Vám následující technologie opravy výtluků
- asfaltovou emulzí a kamenivem
- asfaltovou směsí za tepla i za studena
- modifikovanou asfaltovou zálivkou (trhliny a spáry)
- oprava povrchu vozovky většího rozsahu
- oprava silničním nátěrem
Oprava výtluků asfaltovou emulzí a kamenivem
Tato metoda je vhodná při lokálním výskytu poruch povrchu komunikací a asfaltových ploch a včasnou opravou lze zabránit dalšímu rozšiřování výtluků a prodloužit tak životnost asfaltového povrchu. Opravou dojde k zacelení a uzavření krytu vozovky.
Jedná se o rychlý a efektivní způsob opravy, kdy ještě není třeba provádět frézování poškozených vrstev a následnou pokládku horké asfaltové směsi.
Tryskovou metodu lze také využít pro vyrovnání drobných nerovností vozovek.
Průběh opravy asfaltovou emulzí a kamenivem
První krok je očištění poškozené vozovky stlačeným vzduchem, následně aplikujeme postřik asfaltovou emulzí, dále se tlakově nanáší vrstva kameniva obaleného asfaltovým pojivem. V poslední fázi opravy je aplikován tlakový posyp opraveného povrchu vozovky kamenivem.
Oprava výmolů na komunikacích asfaltovou směsí za tepla i za studena
Technologie se využívá při opravách výtluků a poruch komunikací s asfaltovým povrchem. Spočívá ve výměně porušených povrchových vrstev za kvalitní asfaltobetonovou směs.
Jak probíhá oprava výtluků asfaltovou směsí za tepla či za studena
Porušené místo vyfrézujeme, okraje dle typu poruchy a materiálu zahraníme bouracím kladivem nebo zařízneme pomocí diamantového kotouče, vzniklý prostor očistíme a dle potřeby opatříme spojovacím postřikem.
Následně vyplníme připravený prostor horkou nebo studenou asfaltovou směsí a výplň důkladně zhutníme vibračním válcem či deskou. Pro dlouhotrvající efekt opravy asfaltu nakonec ošetříme vzniklé spáry.
Oprava trhlin, prasklin a otevřených spár na asfaltových plochách a komunikacích
Opravu trhlin, prasklin a otevřených spár realizujeme vyfoukáním a nahřátím horkým vzduchem s aplikací modifikované asfaltové zálivky. Tato metoda je vhodná na ještě dostatečně kvalitní a soudržné povrchy bez většího rozpadu okolí spáry či praskliny a pro všechny spáry, kde je nutná dilatace. Typickým příkladem je napojení různých druhů materiálů jako je beton - asfalt nebo beton - kov (rám kanalizačního poklopu, odvodňovačů apod.).
Oprava povrchu vozovky většího rozsahu
Tato metoda je vhodná při četném výskytu poruch vozovek. Prvním krokem je frézování povrchu vozovky silniční frézou WIRTGEN W 60 Ri, následuje zametení a očištění frézované plochy, poté nanesení spojovacího postřiku, dále následuje pokládka asfaltových směsí finišerem VÖGELE SUPER 800, dokončené hutněním válcem HAMM HD 14.
CO VÁS ZAJÍMÁ
21. 1. 2025
Letos začne stavba přivaděče na D35 v úseku Černá za Bory – Dašice a na dalších se pracuje
I v letošním roce bude pokračovat stavba dálničních přivaděčů. Zahájena bude například přeložka silnice II/322 Černá za Bory – Dašice, která bude sloužit jako obchvat Zminného. Projektuje se také dálniční napojení silnice II/312 na D35 u Vysokého Mýta.
13. 1. 2025
Po otevření obchvatu opraví kraj také původní průtah Kojicemi
V dubnu 2023 otevřel Pardubický kraj tři kilometry dlouhý obchvat Kojic směrem na Středočeský kraj. Náklady stavby dosáhly částky 264,5 milionů korun bez DPH. V souvislosti s odkloněním tranzitní dopravy z centra obce nyní kraj s vedením Kojic řeší opravu původního průtahu obcí v návaznosti na další připravované investice.