Oprava výtluků asfaltových ploch a komunikací
Nabízíme Vám následující technologie opravy výtluků
- asfaltovou emulzí a kamenivem
- asfaltovou směsí za tepla i za studena
- modifikovanou asfaltovou zálivkou (trhliny a spáry)
- oprava povrchu vozovky většího rozsahu
- oprava silničním nátěrem
Oprava výtluků asfaltovou emulzí a kamenivem
Tato metoda je vhodná při lokálním výskytu poruch povrchu komunikací a asfaltových ploch a včasnou opravou lze zabránit dalšímu rozšiřování výtluků a prodloužit tak životnost asfaltového povrchu. Opravou dojde k zacelení a uzavření krytu vozovky.
Jedná se o rychlý a efektivní způsob opravy, kdy ještě není třeba provádět frézování poškozených vrstev a následnou pokládku horké asfaltové směsi.
Tryskovou metodu lze také využít pro vyrovnání drobných nerovností vozovek.
Průběh opravy asfaltovou emulzí a kamenivem
První krok je očištění poškozené vozovky stlačeným vzduchem, následně aplikujeme postřik asfaltovou emulzí, dále se tlakově nanáší vrstva kameniva obaleného asfaltovým pojivem. V poslední fázi opravy je aplikován tlakový posyp opraveného povrchu vozovky kamenivem.
Oprava výmolů na komunikacích asfaltovou směsí za tepla i za studena
Technologie se využívá při opravách výtluků a poruch komunikací s asfaltovým povrchem. Spočívá ve výměně porušených povrchových vrstev za kvalitní asfaltobetonovou směs.
Jak probíhá oprava výtluků asfaltovou směsí za tepla či za studena
Porušené místo vyfrézujeme, okraje dle typu poruchy a materiálu zahraníme bouracím kladivem nebo zařízneme pomocí diamantového kotouče, vzniklý prostor očistíme a dle potřeby opatříme spojovacím postřikem.
Následně vyplníme připravený prostor horkou nebo studenou asfaltovou směsí a výplň důkladně zhutníme vibračním válcem či deskou. Pro dlouhotrvající efekt opravy asfaltu nakonec ošetříme vzniklé spáry.
Oprava trhlin, prasklin a otevřených spár na asfaltových plochách a komunikacích
Opravu trhlin, prasklin a otevřených spár realizujeme vyfoukáním a nahřátím horkým vzduchem s aplikací modifikované asfaltové zálivky. Tato metoda je vhodná na ještě dostatečně kvalitní a soudržné povrchy bez většího rozpadu okolí spáry či praskliny a pro všechny spáry, kde je nutná dilatace. Typickým příkladem je napojení různých druhů materiálů jako je beton - asfalt nebo beton - kov (rám kanalizačního poklopu, odvodňovačů apod.).
Oprava povrchu vozovky většího rozsahu
Tato metoda je vhodná při četném výskytu poruch vozovek. Prvním krokem je frézování povrchu vozovky silniční frézou WIRTGEN W 60 Ri, následuje zametení a očištění frézované plochy, poté nanesení spojovacího postřiku, dále následuje pokládka asfaltových směsí finišerem VÖGELE SUPER 800, dokončené hutněním válcem HAMM HD 14.
CO VÁS ZAJÍMÁ

1. 4. 2025
Rekonstrukce Lidické ulice v Lanškrouně začne v dubnu
Na počátku dubna odstartuje rekonstrukce silnice III/36810 v průtahu města Lanškroun, kde nese jméno ulice Lidická. Současně město opraví chodníky a veřejné osvětlení. Hotovo má být na konci října.

1. 4. 2025
Technické komplikace brzdí rekonstrukci Wonkova mostu, termíny se posunou
Termín ukončení rekonstrukce Wonkova mostu v Pardubicích se změní. Stavební firma během prací narazila hned na několik technických problémů, které si vyžádají přeprojektování dílčích úkonů a jiná technická řešení, než bylo původně v plánu. Zhotovitel spolu se Správou a údržbou silnic Pardubického kraje dělají všechno pro to, aby zdržení bylo co možná nejmenší.