Klíčový dopravní uzel v Pardubicích se dočká opravy
27. 6. 2018
Masarykovo náměstí v Pardubicích je klíčovým dopravním uzlem, kterým denně projíždějí tisíce automobilů, desítek autobusů městské a veřejné hromadné dopravy. Po letech plánování se zdejší komunikace dočkají rozsáhlé modernizace. Přes letní prázdniny dojde nejen k výměně krytů vozovky, ale také k opravám autobusových zálivů s využitím nejnovějších moderních technologií.
Modernizace Masarykova náměstí je úmyslně naplánovaná mezi další klíčové stavby ve městě, které realizuje Ředitelství silnic a dálnic ČR, Magistrát Města Pardubice a další investoři. Právě s nimi ale také s městem Pardubice Pardubický kraj, respektive jeho příspěvková organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje celý projekt koordinuje. „Stavbu úmyslně plánujeme na letní měsíce, kdy je na tomto úseku nejnižší dopravní intenzita. Akce je koordinována se stavbami na silnici I/37 v úseku Paramo - Trojice , křižovatka Palackého, provedenou rekonstrukcí Přednádraží, také rekonstrukcí silnice II/324 mezi Pardubicemi a Starým Hradištěm, se silnicí I/2 u dostihového závodiště,“ vysvětluje náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš.
Dvě etapy
Stavba bude rozdělena do dvou etap, ta první začne už 2. července. Stavbaři uzavřou polovinu vozovky ve směru od Chrudimi. Tato etapa má skončit v polovině prázdnin. Na ni naváže etapa druhá, která by měla skončit na konci srpna a na kterou naváže rekonstrukce komunikace od křižovatky se Sukovou třídou u zimního stadionu po most Pavla Wonky. Modernizace se týká oprav povrchů vozovek průběžných pruhů a autobusových zálivů. Město Pardubice doplní světelnou signalizaci pro chodce mezi jednotlivými zastávkami autobusů a vstupem do přilehlého obchodního centra. Koordinovaně budou provedeny chodníky a sjednocení dlažby městských ploch způsobem, jaký je na třídě Míru.
Moderní technologie
Rekonstrukcí Masarykova náměstí dojde ke zvýšení bezpečnosti provozu, ale také k snížení limitů hluku, vibrací a prašnosti. Napomoci tomu má i použití nové nanotechnologie. „Stavební práce budou finančně kryty v rámci dotace od ministerstva dopravy, respektive od Státního fondu dopravní infrastruktury z programu „Nové technologie“. V tomto případě provedeme pokládku asfaltobetonového krytu s přísadou nanosilika,“ popisuje projekt ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec s tím, že právě tato přísada zlepšuje fyzikálně mechanické vlastnosti vrstev a jejich odolnost proti působení vnějších vlivů.
Objízdné trasy
Stavební práce na Masarykově náměstí si logicky vyžádají i určitá dopravní omezení. Stavbaři se budou téměř všechny práce provádět jen při částečných uzavírkách, k úplné uzavírce náměstí by mělo dojít jen krátkodobě. Objízdné trasy jsou po dohodě s úřady vedeny obousměrně přes Duklu ulicí Teplého po čtyřpruhu směrem na Hradec Králové a po sjezdu v Rosicích nad Labem k Univerzitě Pardubice. Řidiči mohou využít také trasu od bývalého Domu služby po Palackého ulici k pardubickému nádraží a přes Polabiny, Kpt. Batroše se opět napojit u Univerzity Pardubice. Průjezdná bude také komunikace od křižovatky s ulicí Sukova směrem k sídlišti Závodu míru a přes kruhový objezd, ulicí K Polabinám a zpět na Palackého ulici.
Dopravní uzel Pardubice
Další informace o doprvním uzlu Pardubice naleznete na webových stránkách: www.dopravniuzel.cz.
CO VÁS ZAJÍMÁ

1. 4. 2025
Rekonstrukce Lidické ulice v Lanškrouně začne v dubnu
Na počátku dubna odstartuje rekonstrukce silnice III/36810 v průtahu města Lanškroun, kde nese jméno ulice Lidická. Současně město opraví chodníky a veřejné osvětlení. Hotovo má být na konci října.

1. 4. 2025
Technické komplikace brzdí rekonstrukci Wonkova mostu, termíny se posunou
Termín ukončení rekonstrukce Wonkova mostu v Pardubicích se změní. Stavební firma během prací narazila hned na několik technických problémů, které si vyžádají přeprojektování dílčích úkonů a jiná technická řešení, než bylo původně v plánu. Zhotovitel spolu se Správou a údržbou silnic Pardubického kraje dělají všechno pro to, aby zdržení bylo co možná nejmenší.