Klíčový dopravní uzel v Pardubicích se dočká opravy

27. 6. 2018

Masarykovo náměstí v Pardubicích je klíčovým dopravním uzlem, kterým denně projíždějí tisíce automobilů, desítek autobusů městské a veřejné hromadné dopravy. Po letech plánování se zdejší komunikace dočkají rozsáhlé modernizace. Přes letní prázdniny dojde nejen k výměně krytů vozovky, ale také k opravám autobusových zálivů s využitím nejnovějších moderních technologií.

Modernizace Masarykova náměstí je úmyslně naplánovaná mezi další klíčové stavby ve městě, které realizuje Ředitelství silnic a dálnic ČR, Magistrát Města Pardubice a další investoři. Právě s nimi ale také s městem Pardubice Pardubický kraj, respektive jeho příspěvková organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje celý projekt koordinuje. „Stavbu úmyslně plánujeme na letní měsíce, kdy je na tomto úseku nejnižší dopravní intenzita. Akce je koordinována se stavbami na silnici I/37 v úseku Paramo - Trojice , křižovatka Palackého, provedenou rekonstrukcí Přednádraží, také rekonstrukcí silnice II/324 mezi Pardubicemi a Starým Hradištěm, se silnicí I/2 u dostihového závodiště,“ vysvětluje náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. 

Dvě etapy

Stavba bude rozdělena do dvou etap, ta první začne už 2. července. Stavbaři uzavřou polovinu vozovky ve směru od Chrudimi. Tato etapa má skončit v polovině prázdnin. Na ni naváže etapa druhá, která by měla skončit na konci srpna a na kterou naváže rekonstrukce komunikace od křižovatky se Sukovou třídou u zimního stadionu po most Pavla Wonky. Modernizace se týká oprav povrchů vozovek průběžných pruhů a autobusových zálivů. Město Pardubice doplní světelnou signalizaci pro chodce mezi jednotlivými zastávkami autobusů a vstupem do přilehlého obchodního centra. Koordinovaně budou provedeny chodníky a sjednocení dlažby městských ploch způsobem, jaký je na třídě Míru.

Moderní technologie

Rekonstrukcí Masarykova náměstí dojde ke zvýšení bezpečnosti provozu, ale také k snížení limitů hluku, vibrací a prašnosti. Napomoci tomu má i použití nové nanotechnologie. „Stavební práce budou finančně kryty v rámci dotace od ministerstva dopravy, respektive od Státního fondu dopravní infrastruktury z programu „Nové technologie“. V tomto případě provedeme pokládku asfaltobetonového krytu s přísadou nanosilika,“ popisuje projekt ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec s tím, že právě tato přísada zlepšuje fyzikálně mechanické vlastnosti vrstev a jejich odolnost proti působení vnějších vlivů.

Objízdné trasy

Stavební práce na Masarykově náměstí si logicky vyžádají i určitá dopravní omezení. Stavbaři se budou téměř všechny práce provádět jen při částečných uzavírkáchk úplné uzavírce náměstí by mělo dojít jen krátkodobě. Objízdné trasy jsou po dohodě s úřady vedeny obousměrně přes Duklu ulicí Teplého po čtyřpruhu směrem na Hradec Králové a po sjezdu v Rosicích nad Labem k Univerzitě Pardubice. Řidiči mohou využít také trasu od bývalého Domu služby po Palackého ulici k pardubickému nádraží a přes Polabiny, Kpt. Batroše se opět napojit u Univerzity Pardubice. Průjezdná bude také komunikace od křižovatky s ulicí Sukova směrem k sídlišti Závodu míru a přes kruhový objezd, ulicí K Polabinám a zpět na Palackého ulici. 

 

Dopravní uzel Pardubice

Další informace o doprvním uzlu Pardubice naleznete na webových stránkách: www.dopravniuzel.cz.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

CO VÁS ZAJÍMÁ

ŘSD bude letos v Pardubickém kraji opravovat 15 návozových tras

20. 2. 2025

ŘSD bude letos v Pardubickém kraji opravovat 15 návozových tras

Celkem 15 úseků krajských komunikací poničených při stavbě dálnice D35 v úseku Opatovice – Časy bude letos opravovat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), a to za příspěvku Pardubického kraje. 

Silničáři už najezdili více než 236 tisíc kilometrů

6. 2. 2025

Silničáři už najezdili více než 236 tisíc kilometrů

Tři měsíce zimní údržby mají za sebou krajští silničáři. Do konce ledna najezdili více než 236 tisíc kilometrů, vysypali 7125 tun soli, 7362 tun inertního materiálu a spotřebovali 3,3 miliony litrů solanky. 

Další aktuality