Aktuality

16. 3. 2022
Věděli jste, že o silnice se starají i externisté?
Na webu Portál řidiče vyšel článek o tom, jak se dokonce i externisté starají o silnice.

14. 3. 2022
Jak dokáže jeden kamion zablokovat dopravu
Na webu Portál řidiče vyšel článek o tom, jak dokáže jeden kamion zablokovat dopravu.

10. 3. 2022
Podívejte se, jak se opravují silnice v zimě
Na webu Portál řidiče se můžete podívat na to, jak se opravují silnice v zimě.

7. 3. 2022
Posypové materiály - čím vším silničáři bojují se sněhem a náledím
Na webu Portál řidiče vyšel článek o tom, čím vším silničáři bojují se sněhem a náledí.

4. 3. 2022
Jak se silničáři připravují na zimu
Na webu Portál řidiče vyšel článek o tom, jak se silničáři připravují na zimu.

2. 3. 2022
Pardubickým silničářům se osvědčilo použití tichých krytů vozovek
Asfaltové souvrství na komunikaci je z hlediska jednotkové ceny nejdražší položka v silničním stavitelství. Dražší už je jen čtverečný metr pořízení mostu. Z pohledu tohoto majetku, který spravuje Správa a údržba silnic Pardubického kraje, kterých je přes 800, se jedná o minoritní položku vůči ploše silnic. „Pardubický kraj vlastní přes 3000 km silnic II. a III. třídy. Při vynásobení této délky v průměrné šířce 6 metrů vozovky se jedná o obrovskou plochu. Při vysoké jednotkové ceně je tedy položka do živičné vrstvy nejdražší v silničním hospodářství Pardubického kraje,“ přiznává senátor a první náměstek hejtmana Pardubického kraje Michal Kortyš.

14. 2. 2022
Zajímavosti ze světa techniky Správy a údržby silnic
Na webu Portál řidiče vyšel článek o zajímavostech ze světa techniky Správy a údržby silnic.

7. 2. 2022
Laser scanner pomohl silničářům Pardubického kraje odhalit poškozené silnice
Georadar a laser scanner jsou pro silniční hospodářství průlomové metody na měření opotřebených komunikací. „Před mnoha lety jsme zahájili spolupráci s finskou společností Roadscanners. Tato spolupráce se týkala dvou technologií, které jsou z inovativního procesu zcela revoluční. Tehdy to byla otázka zapojení laser scanneru a georadaru do silničního hospodářství,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

25. 1. 2022
Jízda sypačem: Náročná práce, která není pro každého
Na webu Portál řidiče vyšel článek o tom, co obnáší práce řidiče sypače.

13. 1. 2022
Stromy mají svůj význam i v zimním období
PARDUBICKO - Pod termínem údržba silnic si většina řidičů představuje v zimním období odstraňování sněhu nebo námrazy z vozovky a v létě jejich opravu. Málokdo si přitom uvědomuje, že součástí komunikací protínajících krajinu je i silniční zeleň. S nadsázkou, která má k pravdě blíž, než by se mohlo zdát, se říká, že silničáři jsou zároveň poměrně velkým zemědělským družstvem. Vedle pravidelného sekání trávy podél silnic se musí starat také o křoviny podél cest, odstraňovat náletové dřeviny a ošetřovat stromy. A těch je tolik, že by dohromady daly solidně velký les.

12. 1. 2022
Vyvracíme mýtus: Silničáři zase zaspali!
Každoročně se my silničáři setkáváme ze strany řidičů se stížnostmi na naši práci. Zlobí se, že ne všechny silnice jsou perfektně prohrnuté a někdy to trvá i pár hodin, než zvládneme protáhnout úsek, kterým třeba jezdí do práce. Možná by tedy stálo za to přiblížit, jak to vlastně v zimě u nás chodí. Zkusíme ukázat náš pohled a vyvrátit oblíbený mýtus o tom, že silničáři každý rok zaspí.

29. 12. 2021
PF 2022: Hladké překlenutí do nového roku
Přejeme Vám i všem Vašim blízkým co nejpříjemnější prožití Vánoc a úspěšný nový rok.