V Pardubickém kraji prošlo opravami a modernizací více než stovka silničních staveb
11. 12. 2019
Správa a údržba silnic Pardubického kraje společně s Krajskou hospodářskou komorou sezvala na pravidelné setkání instituce a firmy z oboru silničního hospodářství a dopravy. Krajští silničáři hodnotili sezonu 2019 jako jednu z nejúspěšnějších a představili své plány pro rok 2020.
Podle ředitele Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslava Němce bude letošní hospodářská sezona nejúspěšnější od roku 2002. Příspěvková organizace kraje překročila jednu miliardu korun obratu. „V letošním roce bylo v Pardubickém kraji realizováno na 120 velkoplošných oprav, modernizací a staveb a k tomu tisíce drobných akcí. Velkou pozornost jsme věnovali například Dopravnímu uzlu Pardubice či tématu budované dálnice D35,“ řekl na úvod setkání Miroslav Němec.
V projektu Dopravního uzlu Pardubice je zpracována druhá studie proveditelnosti, která řeší například napojení přístavu na silniční síť a odpovídá na otázku, zda bude současná kapacita silnic dostačující nebo jak se zvýší hluk na dotčených úsecích. Společně s Pardubickým krajem pak krajští silničáři řeší otázku silnic II. a III. třídy, které jsou a budou poškozeny výstavbou D35. „Jednáme se státem o náhradě škod na této silniční síti. Problém se týká přibližně 400 kilometrů silnic a 90 katastrů obcí. Náklady na opravu těchto silnic odhadujeme na 1,4 mld. korun,“ připomněl náměstek hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Michal Kortyš. Pardubický kraj se připravuje i na variantu, že peníze ze státního rozpočtu přijdou do kraje později a přemýšlí nad úvěrem ve výši 800 mil. korun.
Pardubický kraj v roce 2019 čerpal 550 mil. korun na 6 projektů z Integrovaného regionální operačního programu. Některé stavby budou dokončeny v roce 2020. V zásobníků pak má kraj připraveno další třiadvacet projektů.
„Na jaře chceme ve spolupráci s autorizovanou komorou inženýrů udělat tzv. technický den. Chceme navštívit stavbu mostu přes Labe ve Valech, který je společným projektem správy a údržby a Ředitelství vodních cest ČR. Do provozu bude uveden už příští rok. Chceme také připravit exkurzi na estakádu v Opatovicích nad Labem, která je přibližně 700 metrů dlouhá, a také na mimoúrovňové křižovatce v Uhersku. Tam se kříží dálnice se železnicí,“ prozradil ředitel krajských silničářů Miroslav Němec.
V rámci setkání jeho účastníci získali informace také o vývoji a rozvoji pardubického letiště a o akcích na železnici. Velkých projektů bude v následujících letech hned několik, například začne dlouho očekávaná modernizace železničního uzlu Pardubice včetně nádražní budovy, která je kulturní památkou.
CO VÁS ZAJÍMÁ
21. 1. 2025
Letos začne stavba přivaděče na D35 v úseku Černá za Bory – Dašice a na dalších se pracuje
I v letošním roce bude pokračovat stavba dálničních přivaděčů. Zahájena bude například přeložka silnice II/322 Černá za Bory – Dašice, která bude sloužit jako obchvat Zminného. Projektuje se také dálniční napojení silnice II/312 na D35 u Vysokého Mýta.
13. 1. 2025
Po otevření obchvatu opraví kraj také původní průtah Kojicemi
V dubnu 2023 otevřel Pardubický kraj tři kilometry dlouhý obchvat Kojic směrem na Středočeský kraj. Náklady stavby dosáhly částky 264,5 milionů korun bez DPH. V souvislosti s odkloněním tranzitní dopravy z centra obce nyní kraj s vedením Kojic řeší opravu původního průtahu obcí v návaznosti na další připravované investice.