Silničáři podepisovali novou kolektivní smlouvu
17. 3. 2020
Loňský rok byl pro Správu a údržbu silnic Pardubického kraje z hlediska investic a objemu práce rekordní. Ten letošní ho pravděpodobně ještě překoná. Pozitivní zprávy zazněly na jednání vedení společnosti se zástupci zřizovatele, kterým je Pardubický kraj a s představiteli odborové organizace. V rámci setkání byla také podepsána nová kolektivní smlouva.
Jednání mělo ze všech stran pozitivní atmosféru. Spokojení s novou kolektivní smlouvou jsou zaměstnanci i vedení společnosti. „Jednání s vedením Správy a údržby silnic Pardubického kraje je velmi dobré a pokud mají zaměstnanci nějaké potíže, tak jsou ze strany vedení organizace vstřícně řešeny,“ uvedl předseda Odborového svazu pracovníků dopravy, silničního hospodářství a autoopravárenství Čech a Moravy Jan Rejský. „Při porovnávání s ostatními z toho Správa a údržba silnic Pardubického kraje vychází nadstandardně.“
Pro ředitele SÚS Pardubického kraje Miroslava Němce nebyla hladká dohoda s odbory překvapivá. „S odborovou organizací jednáme stále, takže pokud v průběhu doby vzniknou nějaké požadavky zaměstnanců nebo zaměstnavatele, jsou plynule řešeny,“ řekl Němec, jehož slova potvrdil předseda odborů František Weisbauer: „Průběžná komunikace vedení společnosti s odbory je výhodná v tom, že kolektivní smlouva je pak do určité míry formální záležitost. Drtivou většinu požadavků totiž máme předjednanou.“
Silnice jsou jednou z priorit
Odborový předák souhlasí s tvrzením, že zaměstnanci společnosti se mají dobře. K tomu bezesporu přispívá skutečnost, že silniční hospodářství patří mezi priority Pardubického kraje. „Mám radost, že loni šly do silniční sítě rekordní prostředky a plán je stejný i na letošní rok,“ prohlásil předseda Výboru pro dopravu a dopravní obslužnost Zastupitelstva Pardubického kraje Petr Fiala. „Můj optimismus kalí jenom to, že i tyto rekordní investice jsou nadále nedostatečné vzhledem k podfinancovanosti silniční sítě.“ Kraj se podle Fialy snaží získávat peníze z mnoha zdrojů, velmi úspěšný byl například v rámci regionálního operačního programu. Pardubický kraj navíc přišel se zákonodárnou iniciativou směřující ke změně rozpočtového určení daní, která by měla do regionu přinést další prostředky.
Letos více než půldruhé miliardy
Vedoucí Odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Pardubického kraje Ladislav Umbraun předpokládá, že letošní rok bude ještě úspěšnější, než rok uplynulý. „Loni jsme se v oblasti investic pohybovali kolem částky 1,3 miliardy korun, letos to vypadá, že bychom se mohli dostat na částku 1,6 miliardy korun. Upozorňuji, že mluvím pouze o investicích. Vedle toho bude Správa a údržba silnic vynakládat další částky do oprav a do provozu, což jsou další stovky milionů, které půjdou do silniční sítě,“ uvedl Umbraun. Fakticky to znamená podle odhadů rekonstrukci více než 120 kilometrů silniční sítě, dojít má i k šestnácti větším rekonstrukcím mostů.
Krajští silničáři si se zvýšenými investicemi musí dokázat poradit. „Je potřeba si uvědomit, že naše organizace má základní příspěvek kolem čtyř set milionů korun a obrat 1,6 miliardy, což znamená, že čtyřnásobek finančních prostředků má charakter účelové dotace, kterou je nutné nejen zajistit, ale především účelně vynaložit,“ dodal ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.
CO VÁS ZAJÍMÁ
11. 11. 2024
Pardubický kraj zahalila hustá mlha, silničáři hlásí kvůli námraze první výjezdy
Pokud se pranostiky nemýlí, čeká na nás minimálně v našem regionu střídavá zima. Svatý Martin v pondělí 11. listopadu přijel na šedém koni, což znamená, že města a obce zahalila hustá mlha. Silničáři v noci z neděle na pondělí zaznamenali první výjezdy během zimní údržby. Do práce nevyjížděli odklízet sníh, ale kvůli námraze na vozovce, která dělala místy problémy na Orlickoústecku, Pardubicku a Chrudimsku.
8. 11. 2024
Konec stavební sezóny se rychle blíží, silničáři finišují s opravami
Podzim už je v plné síle a v příštích týdnech meteorologové očekávají další snižování teplot. Pro silničáře to neznamená pouze začátek zimní údržby, ale také krátící se dobu na dokončení naplánovaných projektů. Proto v posledních dnech usilovně pracovali například v Letohradě, Litomyšli, Luži, Vendolí či Jamném nad Orlicí.