Nejzdařilejší silniční stavby Pardubického kraje jsou vybrány
19. 8. 2021
Jedenáctý ročník soutěže Nejzdařilejší stavba silničního hospodářství v Pardubickém kraji za rok 2020 zná své vítěze. Porota také poprvé rozdala ceny nejúspěšnějším stavbyvedoucím.
Dříteč – Mosty, silniční úseky nebo třeba kruhové objezdy. Nejzdařilejší stavby, které se na silnicích v Pardubickém kraji zrealizovaly za rok 2020, ocenila porota v úterý dopoledne v Kongresovém centru Golf Resort Kunětická Hora v Dřítči. „Kdyby silniční investice financované Pardubickým krajem za 21 let jeho existence najednou zmizely, byli bychom překvapeni, kam jsme se to propadli. Přál bych nám, abychom každý rok měli staveb co nejvíce a mohli jsme silniční síť stále obnovovat,“ řekl první náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za investice Roman Línek.
Desítky nominovaných staveb, které se realizovaly v minulém roce, se ucházely o ceny ve čtyřech kategoriích. „Jedná se o prestižní ocenění a nebylo jednoduché vybrat ze stovky velkých staveb 12 nejlepších. Ve všech případech se jedná o výjimečné stavby, které je třeba ocenit a prezentovat, aby občanská a odborná veřejnost měla přehled o tom, co se na krajských silnicích děje,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.
V kategorii Nejzdařilejší modernizovaný úsek silnice se na prvním místě umístila modernizace silnice II/358 mezi Litomyšlí a Českou Třebovou. V kategorii Nejzdařilejší velká oprava úseku silnice bodovala druhá etapa opravy silnice mezi Králíky a Prostřední Lipkou. Za Nejzdařilejší mostní a umělou stavbu byl vybrán most ve Valech u Přelouče. „Most ve Valech má u mě jedničku, je to nevšední a úžasné dílo,“ podotkl náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Michal Kortyš. Za Nejzdařilejší dopravně-bezpečnostní stavbu porota složená ze zástupců Pardubického kraje, Správy a údržby silnic Pardubického kraje a z Univerzity Pardubice označila okružní křižovatku v Chrasti.
Porota vůbec poprvé ocenila také tři nejúspěšnější stavbyvedoucí, mezi něž se zařadil Luboš Mikulecký a Jaroslav Renza. Cenu za první místo získal Vladimír Sommer.
Nejzdařilejší modernizovaný úsek silnice
1. Modernizace silnice II/358 Litomyšl – Česká Třebová
- Dodavatel: M - SILNICE a.s.
- Projektant: DHV PRO, spol. s r.o.
- Stavbyvedoucí: Luboš Mikulecký, Ondřej Štol (oba M - SILNICE a.s.)
- Stavební dozor: Ing. Milan Skýba, Správa a údržba silnic Pardubického kraje
2. Rekonstrukce silnice III/31512 Česká Třebová - průtah, I. etapa
- Dodavatel: MADOS MT s.r.o.
- Projektant: MDS projekt s.r.o.
- Stavbyvedoucí: Marek Mazura, MADOS MT s.r.o.
- Stavební dozor: Ing. Milan Skýba, Správa a údržba silnic Pardubického kraje
3. Modernizace silnice III/0362 Staré Hradiště - Ohrazenice
- Dodavatel: Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
- Projektant: Jiří Stránský, projekce dopravních staveb
- Stavbyvedoucí: Tomáš Valenta, Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
- Stavební dozor: Ing Jiří Synek, Správa a údržba silnic Pardubického kraje
Nejzdařilejší velká oprava úseku silnice
1. Oprava silnice III/31224 Králíky – Prostřední Lipka, II. etapa
- Dodavatel: STRABAG a.s.
- Projektant: IDProjekt s.r.o.
- Stavbyvedoucí: Jiří Chládek, STRABAG a.s.
- Stavební dozor: Jiří Burian, Správa a údržba silnic Pardubického kraje
2. Rekonstrukce silnice III/35826 Chacholice – Vrbatův Kostelec
- Dodavatel: SWIETELSKY stavební s.r.o.
- Projektant: DSP a.s.
- Stavbyvedoucí: Lukáš Jančárek, SWIETELSKY stavební s.r.o.
- Stavební dozor: Ing. Milan Skýba, Správa a údržba silnic Pardubického kraje
3. Rekonstrukce silnice III/3437 Srní - Hlinsko
- Dodavatel: M - SILNICE a.s.
- Projektant: DSP a.s.
- Stavbyvedoucí: Petr Mikan, M - SILNICE a.s.
- Stavební dozor: Ing. Radim Malát, Správa a údržba silnic Pardubického kraje
Nejzdařilejší mostní a umělá stavba
1. Most ev. č. 32219-2 Valy u Přelouče
- Dodavatel: Společnost Valy – Mělice (SMP CZ, a.s., Metrostav a.s.)
- Projektant: VPÚ DECO PRAHA a.s.
- Stavbyvedoucí: Vladimír Sommer, SMP CZ, a.s.
- Stavební dozor: Ing. Jiří Synek, Správa a údržba silnic Pardubického kraje
2. Obnova mostu ev. č. 36311 Brněnec - Březová
- Dodavatel: Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
- Projektant: MDS projekt s.r.o., Vysoké Mýto
- Stavbyvedoucí: Petr Jelínek, Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
- Stavební dozor: Ing. Milan Skýba, Správa a údržba silnic Pardubického kraje
3. Rekonstrukce mostu ev. č. 32225 – Černá u Bohdanče
- Dodavatel: M – SILNICE a.s.
- Projektant: TOP CON SERVIS s.r.o.
- Stavbyvedoucí: Ladislav Šebek, M – SILNICE a.s.
- Stavební dozor: Ing. Radim Malát, Správa a údržba silnic Pardubického kraje
Nejzdařilejší dopravně-bezpečnostní stavba
1. Okružní křižovatka II/358 a II/305 Chrast
- Dodavatel: Skanska a.s.
- Projektant: PRODIN a.s.
- Stavbyvedoucí: Jaroslav Renza, Skanska a.s.
- Stavební dozor: Ing. Radim Malát, Správa a údržba silnic Pardubického kraje
2. Zabezpečení skalního masivu silnice III/3433 Svobodné Hamry
- Dodavatel: GRANO Skuteč spol. s r.o.
- Projektant: Ing. Ivan Šír, projektování dopravních staveb CZ s.r.o.
- Stavbyvedoucí: Martin Melichar, GRANO Skuteč spol. s r.o.
- Stavební dozor: Jiří Burian, Správa a údržba silnic Pardubického kraje
3. Modernizace silnice II/305 Horní Jelení, BESIP
- Dodavatel: Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
- Projektant: PRODIN a.s.
- Stavbyvedoucí: Ing. Marcel Havránek, Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
- Stavební dozor: Jiří Burian, Správa a údržba silnic Pardubického kraje
Nejúspěšnější stavbyvedoucí
- Vladimír Sommer, SMP CZ, a.s.
- Jaroslav Renza, Skanska a.s.
- Luboš Mikulecký, M - SILNICE a.s.
CO VÁS ZAJÍMÁ
17. 10. 2024
Cestáři z Třemošnice mají nového pomocníka na zimní i letní údržbu
V pátek 1. listopadu nastane datum, odkdy musí krajští silničáři počítat se zimní údržbou. S přívaly sněhu a ledovkou jim bude na Třemošnicku v nastávající sezóně pomáhat zbrusu nový nákladní vůz Scania se dvěma nástavbami.
16. 10. 2024
Oprava Lidické ulice v Lanškrouně se přesouvá na jaro 2025
Ačkoliv měla Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) původně začít s rekonstrukcí silnice v Lidické ulici v Lanškrouně ještě letos v létě, práce se nakonec zahájí zkraje jara 2025. Důvodem je cena, za kterou projekt vysoutěžila dodavatelská firma. Částka byla oproti původním odhadům výrazně nižší a bylo třeba podanou nabídku na veřejnou zakázku detailněji posoudit.