Náměstek hejtmana Michal Kortyš se vydal na turné po cestmistrovstvích
23. 3. 2018
Správa a údržba silnic Pardubického kraje má celkem patnáct cestmistrovství rozmístěných po celém regionu. Náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš teď jednotlivá cestmistrovství objíždí a zjišťuje, jak to u nich chodí, jaké tu mají podmínky pro práci nebo jakou techniku aktuálně potřebují.
Návštěvy jednotlivých cestmistrovství Správy a údržby silnic Pardubického kraje zahájil náměstek hejtmana Pardubického kraje Michal Kortyš na začátku února v Chrudimi, od té se už stihl potkat se zaměstnanci i v Pardubicích, Litomyšli, Holicích, Hlinsku, Lanškrouně či v Luži nebo v Ústí nad Orlicí. A další místa má ještě v plánu. „Osobní setkání se zaměstnanci a poznání prostředí zblízka je důležité. Vidím, v jakých podmínkách a s jakou technikou naši lidé pracují a je vidět, že chlapi svou prací a svou technikou skutečně žijí,“ zhodnotil první část svých cest náměstek hejtmana Michal Kortyš.
V rámci setkání se zaměstnanci náměstek Kortyš společně s ředitelem Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslavem Němcem informovali o aktuálních projektech, shrnuli průběh zimní údržby a diskutovali s místními starosty o možné spolupráci krajské příspěvkové organizace s městy a obcemi. Náměstek hejtmana přidal i zprávu o posílení rozpočtu pro všechna cestmistrovství na běžnou údržbu a pořízení nové, moderní techniky.
Právě technika byla největším tématem na všech cestmistrovstvích. Pardubický kraj se ji snaží průběžně a rovnoměrně po kraji pořizovat, tou nejnovější technikou se mohou těšit třeba v Holicích nebo v Hlinsku. „Vzniká i nový zajímavý projekt, kdy by jedna velká automobilka poskytla náhradní díly odborným školám, její žáci by v rámci odborné praxe pod vedením profesionálů postavili nová auta a my bychom je za výhodnější cenu mohli nakoupit,“ prozradil nové možnosti ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.
Při návštěvách cestmistrovství se náměstek hejtmana Michal Kortyš zajímal také o technické zázemí, třeba o skladovací prostory. Největší solnou halu mají v Ústí nad Orlicí, jinde ji opravují a v Litomyšli dokonce plánují postavit halu novou. Cestáři také představili své unikátní technologie – třeba zálivkovou soupravu na výspravu divokých spár, nebo značkovač pro vodorovné dopravní značení na silnicích. „Teoreticky bychom tyto práce mohli nabídnout městům a obcím, ale už teď je tato technika plně vytížená,“ dodal Miroslav Němec.
Návštěvy náměstka hejtmana Michala Kortyše po cestmistrovstvích budou v několika následujících týdnech pokračovat v dalších částech kraje – třeba na Svitavsku, Králicku nebo v Třemošnici.
CO VÁS ZAJÍMÁ
21. 1. 2025
Letos začne stavba přivaděče na D35 v úseku Černá za Bory – Dašice a na dalších se pracuje
I v letošním roce bude pokračovat stavba dálničních přivaděčů. Zahájena bude například přeložka silnice II/322 Černá za Bory – Dašice, která bude sloužit jako obchvat Zminného. Projektuje se také dálniční napojení silnice II/312 na D35 u Vysokého Mýta.
13. 1. 2025
Po otevření obchvatu opraví kraj také původní průtah Kojicemi
V dubnu 2023 otevřel Pardubický kraj tři kilometry dlouhý obchvat Kojic směrem na Středočeský kraj. Náklady stavby dosáhly částky 264,5 milionů korun bez DPH. V souvislosti s odkloněním tranzitní dopravy z centra obce nyní kraj s vedením Kojic řeší opravu původního průtahu obcí v návaznosti na další připravované investice.