Jak nám jeden kamion dokáže kompletně ucpat silnici

6. 1. 2023

Zimu většinou víceméně zvládáme s výjimkou skutečně extrémního počasí. Co nám bohužel často komplikuje práci, jsou někteří řidiči kamionů.

Jasně, žádný řidič to nemá jednoduché, zejména pak ti, kteří řídí kamiony. Negativní zkušenosti máme zejména s těmi zahraničními, protože bez problémů zvládají ucpat silnici i na několik hodin.

Jak nám jeden kamion dokáže kompletně ucpat silnici

Sečský kopec

Minulý rok jsme měli docela slušné trable s polským kamionem, který jel z Kovářova na Seč, tedy po silnici 2/340. Mezi Sečí a Kovářovem je táhlý kopec, což je v zimě trochu problém pro řidiče se špatným odhadem schopností svých, ale i vozidla, které řídí. Stalo se tedy nevyhnutelné a kamion s návěsem zůstal v polovině kopce bezmocně stát, protože nebyl s to se po namrzlé vozovce vydrápat nahoru. Navíc se návěs za kamionem „zlomil“, takže blokoval obě poloviny vozovky.

Začínáme řešit situaci

Za kamionem se po chvíli začala štosovat auta a autobusy, protože ho nikdo logicky neměl šanci objet. Jakmile dojel i nás sypač, dal jeho řidič vědět na dispečink, že nastal problém a nikoliv počasí, ale lidský faktor zneprůjezdnil silnici. Na místo dorazila i policie, ale řidič kamionu se mezitím vytratil, patrně do vsi pro pomoc.

Po chvíli se řidič vrátil s nepořízenou a do akce se zapojil druhý sypač, který mezitím přijel z druhého směru, tedy z cestmistrovství v Třemošnici. Aby mohl kamionu podsypat kola, musel sypač skoro kilometr couvat, na místě už by se totiž otočit nezvládl kvůli úzké silnici.

Dva sypače v akci

V tu chvíli už se kamionem blokujícím komunikaci zabývalo dost lidí, kteří by v danou chvíli mohli být užiteční někde jinde. Oba sypače, tedy z každé strany kamionu jeden, chyběly při prohrnování, protože hustě sněžilo. Dispečer tedy musel zvolit jiné řešení a povolal do akce „radličkáře“, tedy externisty s traktory. Jenže to s sebou nese další náklady navíc.

Podařilo se nám kamion vyprostit podsypáním kol, na kopec se nakonec dostal a mohl pokračovat v cestě. Řidič spodního sypače musel dokonce ručně podsypávat i autobusy, aby kopec sjely na zpátečku a mohly to mezitím celé objet jinudy.

Je to zbytečné

Akce zabrala zhruba dvě a půl hodiny, kdy byla silnice neprůjezdná. Spojeny s tím byly náklady navíc a čas, ve kterém nám sypače chyběly jinde. Vše kvůli tomu, že kamion měl sjeté pneumatiky a jeho řidič si nebyl schopen přiznat, že proti sečskému kopci pokrytému sněhem nemá šanci.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

CO VÁS ZAJÍMÁ

Pardubický kraj zahalila hustá mlha, silničáři hlásí kvůli námraze první výjezdy

11. 11. 2024

Pardubický kraj zahalila hustá mlha, silničáři hlásí kvůli námraze první výjezdy

Pokud se pranostiky nemýlí, čeká na nás minimálně v našem regionu střídavá zima. Svatý Martin v pondělí 11. listopadu přijel na šedém koni, což znamená, že města a obce zahalila hustá mlha. Silničáři v noci z neděle na pondělí zaznamenali první výjezdy během zimní údržby. Do práce nevyjížděli odklízet sníh, ale kvůli námraze na vozovce, která dělala místy problémy na Orlickoústecku, Pardubicku a Chrudimsku.

Konec stavební sezóny se rychle blíží, silničáři finišují s opravami

8. 11. 2024

Konec stavební sezóny se rychle blíží, silničáři finišují s opravami

Podzim už je v plné síle a v příštích týdnech meteorologové očekávají další snižování teplot. Pro silničáře to neznamená pouze začátek zimní údržby, ale také krátící se dobu na dokončení naplánovaných projektů. Proto v posledních dnech usilovně pracovali například v Letohradě, Litomyšli, Luži, Vendolí či Jamném nad Orlicí.

Další aktuality