Jak nám jeden kamion dokáže kompletně ucpat silnici

6. 1. 2023

Zimu většinou víceméně zvládáme s výjimkou skutečně extrémního počasí. Co nám bohužel často komplikuje práci, jsou někteří řidiči kamionů.

Jasně, žádný řidič to nemá jednoduché, zejména pak ti, kteří řídí kamiony. Negativní zkušenosti máme zejména s těmi zahraničními, protože bez problémů zvládají ucpat silnici i na několik hodin.

Jak nám jeden kamion dokáže kompletně ucpat silnici

Sečský kopec

Minulý rok jsme měli docela slušné trable s polským kamionem, který jel z Kovářova na Seč, tedy po silnici 2/340. Mezi Sečí a Kovářovem je táhlý kopec, což je v zimě trochu problém pro řidiče se špatným odhadem schopností svých, ale i vozidla, které řídí. Stalo se tedy nevyhnutelné a kamion s návěsem zůstal v polovině kopce bezmocně stát, protože nebyl s to se po namrzlé vozovce vydrápat nahoru. Navíc se návěs za kamionem „zlomil“, takže blokoval obě poloviny vozovky.

Začínáme řešit situaci

Za kamionem se po chvíli začala štosovat auta a autobusy, protože ho nikdo logicky neměl šanci objet. Jakmile dojel i nás sypač, dal jeho řidič vědět na dispečink, že nastal problém a nikoliv počasí, ale lidský faktor zneprůjezdnil silnici. Na místo dorazila i policie, ale řidič kamionu se mezitím vytratil, patrně do vsi pro pomoc.

Po chvíli se řidič vrátil s nepořízenou a do akce se zapojil druhý sypač, který mezitím přijel z druhého směru, tedy z cestmistrovství v Třemošnici. Aby mohl kamionu podsypat kola, musel sypač skoro kilometr couvat, na místě už by se totiž otočit nezvládl kvůli úzké silnici.

Dva sypače v akci

V tu chvíli už se kamionem blokujícím komunikaci zabývalo dost lidí, kteří by v danou chvíli mohli být užiteční někde jinde. Oba sypače, tedy z každé strany kamionu jeden, chyběly při prohrnování, protože hustě sněžilo. Dispečer tedy musel zvolit jiné řešení a povolal do akce „radličkáře“, tedy externisty s traktory. Jenže to s sebou nese další náklady navíc.

Podařilo se nám kamion vyprostit podsypáním kol, na kopec se nakonec dostal a mohl pokračovat v cestě. Řidič spodního sypače musel dokonce ručně podsypávat i autobusy, aby kopec sjely na zpátečku a mohly to mezitím celé objet jinudy.

Je to zbytečné

Akce zabrala zhruba dvě a půl hodiny, kdy byla silnice neprůjezdná. Spojeny s tím byly náklady navíc a čas, ve kterém nám sypače chyběly jinde. Vše kvůli tomu, že kamion měl sjeté pneumatiky a jeho řidič si nebyl schopen přiznat, že proti sečskému kopci pokrytému sněhem nemá šanci.

Správce webu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje

CO VÁS ZAJÍMÁ

Začne stavba nového mostu v Řečanech nad Labem

24. 4. 2025

Začne stavba nového mostu v Řečanech nad Labem

Už 2. května v Řečanech nad Labem odstartuje stavba nového mostního objektu přes řeku Labe, který nahradí stávající most z roku 1926. Hotovo má být na podzim příštího roku. Dnes na budoucím staveništi proběhlo novinářské odpoledne, na kterém objednatel i zhotovitel projekt prezentovali.

Další poničené silnice dostanou nový kabát, o náklady se podělí kraj a ŘSD

17. 4. 2025

Další poničené silnice dostanou nový kabát, o náklady se podělí kraj a ŘSD

Pardubický kraj uzavřel s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR (ŘSD) smlouvy o spolufinancování rekonstrukcí komunikací, které byly poškozeny v souvislosti s výstavbou obchvatu města Svitavy. Opravy se týkají tří úseků komunikací ve Vendolí a Pomezí u Poličky, přičemž ŘSD přispěje desítkami milionů korun.

Další aktuality