Provoz v Radimi hlídají nové „chytré“ semafory
12. 7. 2024
Dopravní situaci v Radimi, která je součástí města Luže, v současné době komplikuje provizorium, které bylo nutné instalovat kvůli špatnému technickému stavu mostu. Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) v lokalitě tento týden umístila tři chytré semafory, které umí řídit provoz na základě aktuální vytíženosti. Řidiči by díky tomu neměli muset zbytečně čekat na červenou, když bude protější pruh volný.
Zaměstnanci SÚS Pk semafory instalovali v úterý 9. července a nyní se vyhodnocují první dny jejich fungování. „Na základě toho, jak provoz v praxi funguje, může dojít k dalším změnám nastavení softwaru. Naše cestmistrovství v Luži situaci pečlivě monitoruje, podle našich informací z místa zatím vše funguje dobře a průjezd je nyní rychlejší a plynulejší než v minulosti,“ sdělil ředitel SÚS Pk Zdeněk Vašák s tím, že nápad na instalaci chytrých semaforů v Radimi vzešel z několika jednání mezi Pardubickým krajem a zástupci města Luže.
Pro SÚS Pk se jedná o unikátní projekt, protože semafory v Radimi jsou přímo v majetku krajských silničářů. V budoucnosti se budou využívat v dalších lokalitách, kde je dopravní omezení a je třeba zrychlit provoz. „V minulosti jsme podobné služby pronajímali, ale díky vývoji cen na trhu se nyní z dlouhodobého hlediska vyplatilo semafory koupit. O jejich provoz se starají naši proškolení zaměstnanci ve spolupráci s odborníky od dodavatele. Až se situace v Radimi uklidní a dojde k rekonstrukci mostu, přesuneme zařízení na jiné místo v našem kraji. Pořízení dvou sad semaforů vyšlo na necelý půl milion korun včetně DPH,“ dodal ředitel Vašák.
V plánu je hned několik investic
Pardubický kraj plánuje ještě pro letošní rok v Radimi hned několik projektů, které by měly zlepšit kvalitu tamních silnic. Přes léto se začne s opravou silnice II/356, na níž se spolupracuje s městem Luže, které financuje výstavbu chodníků. Při rekonstrukci dojde k obnově vrchní vrstvy vozovky a odvodnění. Práce jsou kvůli zajištění dopravní obslužnosti rozděleny na dvě etapy. Náklady jsou vyčísleny na zhruba osm milionů korun, začít se má v srpnu.
Ještě letos v létě má také dojít k opravě posledního úseku opěrné zdi na komunikaci III/3561 za více než sedm milionů. V příštím roce se počítá s rekonstrukcí mostu v Radimi, náklady jsou předběžně vyčísleny na necelých 15 milionů korun.
CO VÁS ZAJÍMÁ

20. 2. 2025
ŘSD bude letos v Pardubickém kraji opravovat 15 návozových tras
Celkem 15 úseků krajských komunikací poničených při stavbě dálnice D35 v úseku Opatovice – Časy bude letos opravovat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), a to za příspěvku Pardubického kraje.

6. 2. 2025
Silničáři už najezdili více než 236 tisíc kilometrů
Tři měsíce zimní údržby mají za sebou krajští silničáři. Do konce ledna najezdili více než 236 tisíc kilometrů, vysypali 7125 tun soli, 7362 tun inertního materiálu a spotřebovali 3,3 miliony litrů solanky.