Provoz v Radimi hlídají nové „chytré“ semafory
12. 7. 2024
Dopravní situaci v Radimi, která je součástí města Luže, v současné době komplikuje provizorium, které bylo nutné instalovat kvůli špatnému technickému stavu mostu. Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) v lokalitě tento týden umístila tři chytré semafory, které umí řídit provoz na základě aktuální vytíženosti. Řidiči by díky tomu neměli muset zbytečně čekat na červenou, když bude protější pruh volný.
Zaměstnanci SÚS Pk semafory instalovali v úterý 9. července a nyní se vyhodnocují první dny jejich fungování. „Na základě toho, jak provoz v praxi funguje, může dojít k dalším změnám nastavení softwaru. Naše cestmistrovství v Luži situaci pečlivě monitoruje, podle našich informací z místa zatím vše funguje dobře a průjezd je nyní rychlejší a plynulejší než v minulosti,“ sdělil ředitel SÚS Pk Zdeněk Vašák s tím, že nápad na instalaci chytrých semaforů v Radimi vzešel z několika jednání mezi Pardubickým krajem a zástupci města Luže.
Pro SÚS Pk se jedná o unikátní projekt, protože semafory v Radimi jsou přímo v majetku krajských silničářů. V budoucnosti se budou využívat v dalších lokalitách, kde je dopravní omezení a je třeba zrychlit provoz. „V minulosti jsme podobné služby pronajímali, ale díky vývoji cen na trhu se nyní z dlouhodobého hlediska vyplatilo semafory koupit. O jejich provoz se starají naši proškolení zaměstnanci ve spolupráci s odborníky od dodavatele. Až se situace v Radimi uklidní a dojde k rekonstrukci mostu, přesuneme zařízení na jiné místo v našem kraji. Pořízení dvou sad semaforů vyšlo na necelý půl milion korun včetně DPH,“ dodal ředitel Vašák.
V plánu je hned několik investic
Pardubický kraj plánuje ještě pro letošní rok v Radimi hned několik projektů, které by měly zlepšit kvalitu tamních silnic. Přes léto se začne s opravou silnice II/356, na níž se spolupracuje s městem Luže, které financuje výstavbu chodníků. Při rekonstrukci dojde k obnově vrchní vrstvy vozovky a odvodnění. Práce jsou kvůli zajištění dopravní obslužnosti rozděleny na dvě etapy. Náklady jsou vyčísleny na zhruba osm milionů korun, začít se má v srpnu.
Ještě letos v létě má také dojít k opravě posledního úseku opěrné zdi na komunikaci III/3561 za více než sedm milionů. V příštím roce se počítá s rekonstrukcí mostu v Radimi, náklady jsou předběžně vyčísleny na necelých 15 milionů korun.
CO VÁS ZAJÍMÁ
21. 1. 2025
Letos začne stavba přivaděče na D35 v úseku Černá za Bory – Dašice a na dalších se pracuje
I v letošním roce bude pokračovat stavba dálničních přivaděčů. Zahájena bude například přeložka silnice II/322 Černá za Bory – Dašice, která bude sloužit jako obchvat Zminného. Projektuje se také dálniční napojení silnice II/312 na D35 u Vysokého Mýta.
13. 1. 2025
Po otevření obchvatu opraví kraj také původní průtah Kojicemi
V dubnu 2023 otevřel Pardubický kraj tři kilometry dlouhý obchvat Kojic směrem na Středočeský kraj. Náklady stavby dosáhly částky 264,5 milionů korun bez DPH. V souvislosti s odkloněním tranzitní dopravy z centra obce nyní kraj s vedením Kojic řeší opravu původního průtahu obcí v návaznosti na další připravované investice.