Podívejte se, jak v zimě opravujeme silnice
28. 12. 2022
V zimním období neděláme nějaké zásadní opravy vozovek, spíše řešíme malé výtluky, než se z nich stanou větší a nebezpečnější díry. Podívejte se, jak taková oprava vypadá!
Není to žádná raketová věda a nepotřebujeme k tomu specializované nástroje nebo vybavení. Stačí asfaltová směs na studené opravy, smeták, lopatka a něco, čím záplatu udusáme. Přes rychlost a jednoduchost může oprava vydržet docela dlouho. Nejdůležitější a primární úloha zaplnění díry asfaltovou směsí je, abychom zabránili jejímu dalšímu zvětšování a rozšiřování.
Před opravou nejprve vyčistíme výmol od hrubších mechanických nečistot a prachu. Někdy to jde hůř kvůli vlhkosti, což je problém zejména podzimního a zimního období.
Druhým krokem je nanesení směsi do výmolu. To děláme tím nejjednodušším způsobem, tedy lopatou.
Na scénu nastupuje vibrační deska a rámus spalovacího motoru! Hmota se zhutní a zarovná s okolním povrchem, čímž je práce hotova.
Výše uvedený způsob opravy má řadu výhod. Tou zásadní je rychlost a možnost zalepit výtluk v podstatě za provozu. Nepotřebujeme k tomu projekty, drahé přístroje, nářadí nebo vysoce kvalifikovanou pracovní sílu. Silnice je navíc okamžitě průjezdná a bez omezení použitelná. Pozitivní je i ekonomický faktor - nejdražší na celé opravě je čas na ní strávený.
Napsali o nás na Portálu řidiče
Na portálu portalridice.cz vyšel obdobný článek přímo z redakce.
CO VÁS ZAJÍMÁ
3. 2. 2025
Poškozená silnice z Hradce nad Svitavou do Vendolí čeká na opravu, kraj jedná s ŘSD
Silnice III/36625 mezi Hradcem nad Svitavou a Vendolím trpěla během stavby obchvatu Svitav pod koly těžké kamionové dopravy. Nákladní vozidla tuto trasu používala pro návoz stavebního materiálu a silnice je tak nyní výrazně poškozená. Pardubický kraj proto vede jednání s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), které ještě před zahájením stavby obchvatu slíbilo její následnou opravu, o co nejrychlejším stanovení termínu. Omezen by tady mohl být také provoz tranzitní nákladní dopravy.
30. 1. 2025
Režim provozu na Wonkově mostu se změní. Začnou práce v krajních částech
Práce na opravě mostu Pavla Wonky v Pardubicích pokračují. Stavební firma se v únoru přesune na jeho krajní části. Pro řidiče to znamená změny v provozu a na most nebude možné najet z nábřeží Václava Havla. Stavebníci s opravou mostu výrazně pokročili. Vyměněno bylo už 12 lan v jeho střední části, dále byly vybudovány nové kolektory pro budoucí kontrolu v předpolích mostu a navazující části vodovodních šachet. Nyní se práce přesunou do krajních částí, a to znamená také změnu pro řidiče, kteří budou moci využívat střed mostu.