Po mostu v Hlinsku bude možné jezdit už v prosinci letošního roku
10. 12. 2024
Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) informuje o úpravě harmonogramu rekonstrukce mostu ev. č. 343-012 v Hlinsku. Provizorní provoz po konstrukci mostu se má podle předpokladů odborníků spustit ještě letos, kompletní dokončení rekonstrukce je však kvůli neočekávaným komplikacím při realizaci posunuto na červenec 2025.
Opravu mostu již od přípravy provázejí administrativní a technické problémy, ovšem SÚS Pk se zhotoviteli dělá vše pro to, aby byl provoz umožněn co nejdříve. „Současná situace je taková, že se asfaltuje silnice u hasičárny a pokud nám bude přát počasí, od 15. prosince spustíme provoz po komunikaci i mostu samotném, kde bude povolený pouze průjezd vozidel do 3,5 tuny, integrovaného záchranného systému a dopravní obsluhy. Omlouváme se veřejnosti za komplikace, v případě vhodných klimatických podmínek budou práce pokračovat i přes zimní období. Podle stavbyvedoucího projekt dokončíme nejpozději do konce července 2025. Bohužel se vyskytly problémy, které se v součtu nestanou ani u pěti staveb dohromady. Nejprve jsme řešili nízkou cenovou nabídku veřejné zakázky, kterou jsme museli prověřovat před samotným podpisem smlouvy s dodavatelem. Následně do harmonogramu negativně vstoupily prodlevy spojené s přeložkami vedení elektrické energie a plynovodu, kvůli nim jsme po několik týdnů nemohli pracovat a čekali na to, až jejich správce provede patřičné kroky. Tento problém jsme navíc museli řešit opakovaně. Na 14 dnů jsme bohužel také museli práce přerušit kvůli odstraňování škod způsobených povodní, která zasáhla staveniště,“ uvedl ředitel SÚS Pk Zdeněk Vašák.
Na stávající úsek rekonstrukce od mostu směrem do centra Hlinska po křiž. s I/34 naváže SÚS Pk v příštím roce, a bude tak pokračovat v opravě komunikace II/343 v délce 650 metrů v koordinaci s projektem města Hlinsko na rekonstrukci chodníků.
Pod silnicí byl ukrytý zapomenutý most
Silničáři při rekonstrukci narazili na další nečekaná překvapení, která nebyla zanesena v plánech. Jedním z nich byla i neevidovaná konstrukce starého mostu, která podle dostupné dokumentace neměla v komunikaci vůbec být. „V opravovaném úseku komunikace jsme našli starý most bez přítoku a výtoku, který budeme muset z tělesa odstranit. Navíc to nebyl jediný nález tohoto druhu, protože o kus dále na nás pod zemí čekal kamenný propustek, o kterém také nikdo z plánu nevěděl. I ten jsme museli odstranit a projekt kvůli tomu nabral zpoždění,” zakončil Zdeněk Vašák.